laupäev, 26. märts 2011

Kuidas ma kerjuselt raha ära võtsin.

Läksime keskmise poisiga AHHAA keskusesse "Dialoogi pimeduses" kogema (just kogema, näha pole seal midagi).
Enne tahtsin natuke raha välja võtta.
Seisin just automaadi juures, kui minu selja taha ilmus pikka kasvu meesterahvas, kes hakkas rääkima, et tal on ilge jama - raha varastati ära ja ta ei pääse kuidagi koju. Ma ütlesin üsna tõredalt, et räägin temaga pärast seda, kui olen oma asjad ära ajanud. Tema jäi pisut eemale tammuma ja samal ajal pomisema, kui väga hädas ta on.
Viimaks pöörasin siis ringi ja andsin talle võimaluse oma probleemi korralikult presenteerida. Mulle tundus et ta on tõesti hädas, ta hakkas isegi nutma ja puha. Rääkis et rongipileti rahast on 9.50€ puudu.
No nii palju ma talle andnud poleks, see on ikkagi väga suur raha, aga münte mul ka polnud...
Ulatasin viieka. Temas toimus mingi muutus, ta hakkas mulle rääkima et kindlasti on 9.50€ vaja, rong läheb varsti jne. Ütlesin, et jagan temaga oma viimast raha, sest mind hakkas huvitama, kuidas ta sellele teatele reageerib. Ta pressis üsna innukalt edasi, palus et ma kotist otsiksin.
Aga vajutas valele nupule, sest ma sain kurjaks ja see on väga paha. Talle. Ma lihtsalt võtsin tema käest raha ära. Ainult selle, mis ma talle just andnud olin. Siis läks alles tõeline kisa lahti, aga ma polnud ka kade, ütlesin talle, mida ma temast arvan ja tema mulle. Lõpuks õnnestus tal poisikesele jalaga virutada, nii et ma ei näinud. KRT :(
Huvitav, et sama tüüp komistas hiljem Väga Tõsise Isanda otsa, kes on tunduvalt parem inimhingede insener, kui mina. Nende jutt jäi lühikeseks, kuigi ka tema ei keela abivajajaile seda, mis tal on. Väga Tõsine Isand ei saanud aru, kuidas ma temapikkuselt tüübilt raha kätte sain. Hea soovituse andis ta mulle siiski: alati vaata inimesele silma, kui ta midagi palub...
Aga kindlasti oli see minu elu kõige dramaatilisem kerjusekogemus. Kuigi ma olen neid ka Hispaanias küllalt näinud ja päris osavaid pealegi.
Hoidke siis kesklinnas ja Balti jaamas silmad lahti :)
Ja muide "Dialoog pimeduses" on väärt külastamist, väga hea kogemus!

5 kommentaari:

  1. Olen Tallinnas sarnase käitumisega noormeest kohanud kesklinnas Viru keskuse juures. Äkki sama? Tuli ligi pikka kasvu noormees, hakkas rääkima, et tal on bussipileti jaoks raha vaja. Ma ütlesin, et ma olen tudeng, mul endalgi raha vähe, sõitku lennujaama juurde ja hääletagu (ütles vist, et sõidab Tartusse).
    Mispeale noormees sai... Kurjaks või ma ei tea, igastahes tuli rangehäälne soovitus taskud läbi otsida, võtsin taskust seal vedelenud 5- ja 25 kroonised (see oli eelmisel aastal), mispeale noormees haarast raha mu peost (ma tahtsin ainult viiekroonist anda), ütles, et no kui tõesti rohkem raha pole... Ja marssis minema.
    Kogu üritusest jäi väga halb maitse suhu ja ma mõtlesin tükk aega, et kas ma tegelesin nüüd kerjuse või "puistajaga", sest mingi sisetunne ütleb, et oleks ma selja keeranud ja minema jalutanud, oleks ta järele tulnud ja käe ise taskusse ajanud vms.

    VastaKustuta
  2. Ma tegelikult kartsin sama, aga peale seda, kui ma talt raha ära võtsin, ei tulnud ta mulle enam nii lähedale.
    Ma arvan, et tegu on ilmselt elukutselisega, iseasi, kui kaugele ta läheb.

    VastaKustuta
  3. See on praegu kõige tavalisem väljapressimisjutt, mida harrastab terve hulk noorsande erinevate ostukeskuste juures :).

    VastaKustuta
  4. irw. Milline rongipilet maksab Eestis 9,5 €? Moskva rong?

    VastaKustuta
  5. Tegu pidi olema siis rongi- ja teemoonarahaga, kuna polevat midagi söönud :)

    VastaKustuta